Remember decembrie 89

Deja au trecut peste două decenii de viaţa aşa numită liberă şi democratică. România a cunoscut o expresie a dictaturii comuniste iar ieșirea din sistem a fost violentă și sângeroasă.
Nu pot însă uita evenimentele dramatice petrecute în decembrie 89. Viaţa m-a purtat atunci în aşa numita vâltoare a întâmplărilor de atunci.
Eram destul de tânără pe atunci. De abia pe 30 decembrie am împlinit 22 de ani. Entuziasmul tinereţii m-a determinat să particip în mod activ la evenimentele revoluţionare. Am ajuns să fiu membru în FSN Craiova apoi am făcut parte din delegaţia studentească, participantă la prima adunare liberă a studenţilor români din Bucureşti. În cadrul FSN Craiova am fost responsabil cu preluarea apelurilor telefonice şi pot spune că ştiu multe despre evenimentele stranii întamplate atunci în Craiova. Nu am înţeles nici atunci şi nu înţeleg nici acum de ce armata craioveană era aşa de prost pregătită. Se primeam telefonii aiuristice despre preusupuşi terorişti, se tragea fără noimă. Cred că la atâţia ani de la evenimentele de atunci nimeni nu vrea să ştie totuşi adevărul. Oameni care nu au avut nicio legătură cu evenimentele revoluţionare din Craiova primesc acum pensii uriaşe de luptători în Revoluţie. Cum este oare posibil să fie de vânzare eroismul!?
Pe 28 decembrie “89 am ajuns la Bucureşti împreună cu încă 11 studenţi craioveni (eram sigura fată din grup). Am stat în perioada 28-30 decembrie la Casa Studenţilor din Bucureşti. Am dormit pe un fotoliu. Erau acolo studenţi din Bucureşti, Timişoara, Cluj. Suceava. Ne-am strâns acolo într-un impuls spontan. În scurt timp toţi studenţii de acolo ne-am dat seama că revolta noastră fusese confiscată de către aşa-numiţi comunişti democraţi, coordonaţi de către Ion Iliescu, care erau deja pregătiţi să preia puterea. A fost trimis ca ante- mergător un student întârziat numit Marian Mierla, membu FSN naţional şi în vârstă de vreo 37 de ani. Rolul lui era să convingă studenţii să recunoască partidul unic FSN. Nu a reuşit să ne convingă. Noi, delegaţii studenţilor din toată ţara, am cerut în sedinţă deschisă pe 30 decembrie 89 pluripartitism şi restaurarea monarhiei. Speram atunci că Majestatea Sa Regele Mihai va reveni la conducerea ţării.
Din ziua de 22 decembrie 89 visez la clipa restaurării monarhiei în România. Am fost monarhistă, înainte de a merge la şcoală. Bunicul meu, vechi tărănist, aflat în organizaţia de tineret a lui Corneliu Coposu, a fost obsevator tărănist la alegerile din 1946 şi 1990. Poveştile copilăriei mele erau presărate cu eroi ai lupte anticomuniste precum Majestatea Sa regele Mihai, Sfinxul Iuliu Maniu, Dinu Brătianu, Doamna Elizabeta Rizea etc. Visam să fiu haiduc… să strâng o trupă în munţi şi să eliberez ţara de dictatura comunistă.
Nu îmi pierd totuşi speranţa că voi trăi momentul în care monarhia va reveni acasă cu adevărat în România şi că voi înceta să se perinde la conducere diverşi escu, preocupaţi doar de îmbogăţirea familiilor lor şi a cercurilor de interese. Doar restaurarea monarhiei poate garanta în România valorile unui stat democratic de drept!

Published in: on December 31, 2010 at 3:41 pm  Comments (6)  
Tags:

The URI to TrackBack this entry is: https://adymacsut.wordpress.com/2010/12/31/remember-decembrie-89/trackback/

RSS feed for comments on this post.

6 CommentsLeave a comment

  1. Pacat ca viata este si mai dura decat inainte de ’89. Eu am visat sa fie altfe. Nu m-am asteptat la caini cu colaci in coada, dar nici la mai rau ca inainte

  2. *altfel

  3. Este strict problema dvs ce sperati dar inainte de a pretinde de la tara ceva ar trebui sa va intrebati ce ati facut dvs pentru patrie! Aici imi postez impresiile si credintele mele. Eu nu pot sa regret lumea intunecata din perioada 1947-1989.

  4. Cred ca fiecare a facut ceva pt tara lui, la locul unde a fost pus sa faca. Nu fac politica, dar cei care o fac, nu cred ca se gandesc la binele tarii, ci la al lor personal. Sper, totusi, sa fie mai bine. An Nou fericit!

  5. In aceasta conceptie se poate spune ca fiecare dintre noi se gandeste la binele propriu. Aici insa este totusi vorba de eroi precum Iuliu Maniu. El care a pus binele tarii lui mai presus de binele personal! Lamentarile personale palesc aici! Iuliu Maniu este SFINXUL!

  6. Redau aici poezia emotionanta dedicata Majestatii Sale Regele Mihai de catre Stelian Maria!
    http://stelianmaria.blogspot.com/2011/01/mariei-sale-mihai-al-romaniei.html
    Mariei Sale Mihai al Romaniei
    As vrea sa mai traiesc doar pana cand
    Un brat de lacrimi calde sa astern
    In calea Ta, ca un covor etern
    Si doar Mariei Tale sa ma vand.

    Eu te astept in maini cu praf de stea,
    Sub unghii cu pamantul Tau strabun
    Si plang si rad si strig ca un nebun
    Multi ani sa ne traiesti Maria Ta !

    Te chem de cand te-au alungat, la noi,
    In pragul casei suntem doar statui
    Si daca nu ai Tai suntem… ai cui ?
    Noi pentru tine Doamne suntem goi.

    Mi-e frica Doamne c-am sa mor curand,
    Asculta-mi plansul, lasa-ma sa-TI cer,
    Si daca-mi dai in schimb doar frig si ger
    Eu doar Mariei Sale sa ma vand !

    Stelian Maria


Leave a Reply

